Søndag

Så var det søndag kveld og atter en ny uke venter....
I dag har vi bare vært hjemme, Mathilde og jeg. Jeg fikk gjort litt huslige plikter som å vaske vinduer, enn bare på innsiden, men det var på høy tid for det er ikke blitt gjort siden mamma var her sist. Typ i mai...
I halv tre tiden tok vi på oss "parkdressen" og bega oss ut i stallen, hvor vi møkka og gjorde klart til hestene.

Det var menigen at jeg skulle fikse neglene til Ronja, men kjæresten var på besøk så da får vi vente til en annen dag. Stakkar, hun har ikke fått betalt for barepasset på lenge. (jeg betaler med negler og øyevipper...) Men, men, vi får ta det en annen dag. Det er ikke lett å ha barnevakten som kunde for da har jeg ingen barnevakt (",)

I morra tidlig blir det en tur til "kyrkis" igjen. Jeg tror Mathilde er blitt sånn passe nå at hun orker å treffe venner igjen.
Kyrkis er hver mandag i forsamlingshjemmet her i Frövi. Det er oppe for alle som er hjemme med barn, Vi kommer dit for å få litt omjenge med andre voksne og barn. Vi synger litt først, som f.eks imse vimse spindel (lille petter edderkopp), bæ, bæ, lille lam og liknende, så er det tid for "fika" (kaffe og polarbrød med ost og agurk).
Det er et kjempefint altrenativ til mammaer og pappaer som ikke ser annet en snørr og tårer hele uken, og barna lærer seg å omgås med andre barn før det er dags for barnehage. De får i seg sin del bassilusker også....:)

Nei, nå får jeg følge med på tv igjen. Det her begynt nye filmer med Beck på Tv4.
Sjalabeis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0