Søndag, søndag....

Våknet i morges ganske trøtt etter nattens strabaser. Og med strabaser mener jeg at Mathilde våknet ca hver til annenhver time hele natten. Med 40 grader feber er det ikke lett å sove godt. Vi sto opp i ni-tiden og gikk i pyjamasen frem til lunsj. Noen fordeler er det med søndager!
I to - tiden kom svigermor med nye forsyninger hva gjelder febernedsettende. Hun hadde kjørt hele veien til
Örebro for å finne et apotek som var søndagsåpent, tusen takk Gunilla!

Mens farmor passet sykt barnebarn dro Ronja og jeg ned i salongen en kjapp tur. Vi tok bort vippene hennes (fransarna för mina svenska läsare...) Vil poengtere at det ikke var hennes egne vipper vi fjernet, men forlengningen :)
Hun får gå uten en liten stund så Niclas, hennes kjæreste, husker hvordan hun egentlig ser ut :)

Da jeg kom tilbake lå Mathilde å sov i farmors fang, så jeg skyndet meg ut i stallen for å gjøre det som må gjøres når man har fire hester å ta seg av. Man har aldri vondt av litt fysisk arbeid :) Her er det jo ingen snø å måke, så jeg får heller måke skit...

Apropos vær, så er det ganske kjedelig vinter her på gården. Den lille snøen som kom natt til lørdag regnet bort i natt, så nå er gårdsplassen forvandlet til Frövis største skøytebane. Hm, kanskje vi skal gjøre om ridebanen til skøytebane under vinteren.... det kunne jo vært en fin ekstrainntekt :) Det går jo ikke an å ri på den i hvert fall.... Noe å tenke på til neste år når "Tilde" og Teo (nabogutten, grannpojken) skal lære seg å gå på skøyter(skridskor) neste vinter. Pardon my svorsk, men jeg må tenke på at mine kjære svenske venner forstår hva jeg "sier".... (Men du Veronica begynner å bli ganske flink nå...)

Nå sover barnet igjen, etter å ha våknet sånn ca 5 ganger etter at jeg la henne kl sju. Nå skal jeg lene meg tilbake i sofaen, legge beina på bordet og nyte av freden! ......i ca 5 sekunder før det er på'n igjen.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0